joi, 22 noiembrie 2007

Femeile-s ca aparentele

Sunt grabit. E tarziu si trebuie sa ajung la show.De cum ajung in gara ma urc in primul taxi care imi iese in cale.Ii spun ca ma grabesc si ca trebuie sa ajung cat mai repede.
Era un taximetrist gras cu barba si care mirosea cumplit a transpiratie.
De oglinda din interior era agatat un bradulet parfumat printre multele icoane care sa-l apere de radar.Ori braduletul avea aroma de transpiratie ori taximetristului ii e frica de apa si sapun.Inclin sa cred ca e vorba despre cea de a doua varinata.Masina cred ca e o dacie logan,nu am apucat sa vad ce marca e cand am urcat.Are si radiocasetofon.In boxe se aude o voce de femeie care ne invata despre credinta in Dumnezeu.Cred ca era radio evanghelia.Clar imi zic am nimerit in masina cu unul foarte credincios.Ceea ce ma bucurat un pic.Mi-am zis ca daca e asa nu are cum sa ma fure la bani.Traficul e infernal,se circula bara la bara.la o intersectie un sofer cu un mercedes ii taie calea taximetristului.Acesta lasa nervos geamul in jos si tipa catre soferul mercedes-ului:"-Futu-ti biserica si Dumnezii matii de cocalar imputit!!!Ce ba daca ai amsina straina inseamna ca ti-a luat mata si strada?Futuva-n gura de soferi prosti!"
Deja incepusem sa am ceva indoieli in privinta corectitudinii taximetristului.Insa era clar ca masina era o Dacie d-anoastra!Toti soferii de dacii au boala pe mainile straine.Ati observat?
N-am vazut niciodata un sofer cu o masina straina sa ii zica unui posesor de dacie:"Ce ba esti smecher tu ca ai dacie sau ce?"
Vocea acea in soapta de la radio evanghelia se auzea incontinuare:"-Domnul Iisus a spus ca atunci cand cineva iti da o palma sa-i intorci si obrazul celalalt."
Il rog sa schimbam totusi postul de radio.Imi spune sa am rabdare ca nu mai e mult si ajungem.
Trecem pe langa o biserica iar taximetristul chiar vrea sa ma convinga ca e foarte credincios.Se inchina de trei ori si spune soptit -"Da Doamne sa fie bine!"
Ati observat ca nimeni nu se roaga "da doamne sa fie rau?"Cred ca singura data cand te poti ruga de dumnezeu sa fie rau e atunci cand iti cumperi un caine.Stiu nu e o gluma foarte reusita dar am un taximetrist "credincios" care miroase a transpiratie langa mine ce vreti?Fac si eu ce pot!Prin statie dispecera anunta o noua comanda:" Ana Maria....La cimitir......Ana Maria ....la cimitir" tot ce-mi trece prin minte e o intrebare:
CINE A CERUT O MASINA PENTRU ANA MARIA LA CIMITIR?Sfantul Petru?
Minutele trec iar taximetristul incepe sa faca conversatie cu mine.
"-Si...esti insurat?"
Ii raspund ca nu,dar totusi am o prietena.
"-Ai grija fratiorul meu ca femeile e ca aparentele....Inseala!
Asculta tu de sfatul unui om trecut prin viata.Sa n-ai niciodata incredere in femei!
Probabil va intrebati daca pana la urma am ajuns cu bine la destinatie.Ei bine nu.Ne miscam atat de incet incat la un momentdat un melc ne-a depasit.Evident ca si melcul si-a luat injuraturile de rigoare de la taximetrist.Am cerut sa cobor.Nu de alta dar deja aparatul de taxat mai avea putin si depasea suma pe care o luam eu la spectacol.
I-am multumit,am platit si am coborat.Am luat-o pe jos.Dupa vreo 10 minute trece si taximetristul pe langa mine cu masina,claxonand.Ma intorc si-l vad pe grasul barbos ca lasa geamul jos si-mi zice:"Futuva-n gura de bucuresteni imputitit!"Ridica geamul imi arata degetul mijlociu si pleaca cu scart.Nu-i lasasem decat 1 leu spaga!
Va sfatuisc sa nu mergeti niciodata cu un taximetrist care asculta radio evanghelia.Mai bine suportati o portie de manele.

text de Cristian Dumitru

Niciun comentariu: